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Institut für Neurowissenschaften und Medizin (INM)
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Ausgewählte Publikationen

Prof. Dr. Hans Peter Peters

(Vollständiges Publikationsverzeichnis als PDF-Datei)

  • Peters, H.P.
    Gap between science and media revisited: Scientists as public communicators.
    Proceedings of the National Academy of Sciences, 110 (Supplement 3), 2013, S. 14102-14109.
  • Peters, H.P.
    Blindstellen der Risiko-Nutzen-Perspektive in der Analyse der Technik- und Risikoberichterstattung: Informationsbedarf des Medienpublikums und gesellschaftliche Diskurse als journalistische Randbedingungen.
    In: N. Jackob, M. Maurer, S. C. Ehmig, S. Geiß & G. Daschmann (eds.), Realismus als Beruf. Beiträge zum Verhältnis von Medien und Wirklichkeit. Wiesbaden: Springer VS, 2013, S. 67-79.
  • Peters, H.P.
    Scientific Sources and the Mass Media: Forms and Consequences of Medialization.
    In: S. Rödder, M. Franzen, P. Weingart (eds), The Sciences‘ Media Connection – Public Communication and its Repercussions. Dordrecht Springer: (NL), 2012, S. 217-240.
  • Petersen, I.; Heinrichs, H.; Peters, H.P.
    Mass-mediated expertise as informal policy advice.
    Science, Technology, & Human Values, 35 (6), 2010, S. 865-887.
  • Peters, H.P. (Hg.)
    Medienorientierung biomedizinischer Forscher im internationalen Vergleich. Die Schnittstelle von Wissenschaft & Journalismus und ihre politische Relevanz.
    Jülich: Forschungszentrum Jülich, 2009.
  • Peters, H.P.; Brossard, D.; de Cheveigné, S.; Dunwoody, S.; Kallfass, M.; Miller, S.; Tsuchida, S.
    Science Communication: Interactions with the mass media.
    Science, 321 (11 July 2008), S. 204-205.
  • Peters, H.P.; Heinrichs, H.; Jung, A.; Kallfass, M.; Petersen, I.
    Medialisierung der Wissenschaft als Voraussetzung ihrer Legitimierung und politischen Relevanz.
    In: R. Mayntz, F. Neidhardt, P.Weingart, U. Wengenroth (Hg.), Wissensproduktion und Wissenstransfer: Wissen im Spannungsfeld von Wissenschaft, Politik und Öffentlichkeit. Bielefeld: transcript Verlag, 2008, S. 269-292.
  • Peters, H.P.
    Scientists as public experts.
    In: M. Bucchi & B. Trench (eds), Handbook of public communication of science and technology. New York, NY: Routledge, 2008, S. 131-146.
  • Peters, H.P.; Lang, J.T.; Sawicka, M.; Hallman, W.K.
    Culture and technological innovation: impact of institutional trust and appreciation of nature on attitudes towards food biotechnology in the USA and Germany.
    International Journal of Public Opinion Research, 19 (2), 2007, S. 191-220.
  • Peters, H.P.; Sawicka, M.
    German reactions to genetic engineering in food production.
    In: D. Brossard, J. Shanahan, T.C. Nesbitt (eds), The public, the media and agricultural biotechnology. Wallingford (UK): CABI Publishing, 2007, S. 57-96.
  • Peters, H.P.; Heinrichs, H.
    Öffentliche Kommunikation über Klimawandel und Sturmflutrisiken. Bedeutungskonstruktion durch Experten, Journalisten und Bürger.
    Jülich: Forschungszentrum Jülich, 2005.
  • Peters, H.P.
    The committed are hard to persuade. Recipients' thoughts during exposure to newspaper and TV stories on genetic engineering and their effect on attitudes.
    New Genetics & Society, 19 (3), 2000, S. 365-381.
  • Peters, H.P.
    From information to attitudes? Thoughts on the relationship between knowledge about science and technology and attitudes toward technologies.
    In: M. Dierkes, C. von Grote (eds), Between understanding and trust: The public, science and technology. Reading (UK): Harwood Academic Publishers, 2000, S. 265-286.
  • Peters, H.P.
    The interaction of journalists and scientific experts: Co-operation and conflict between two professional cultures.
    Media, Culture & Society, 17 (1), 1995, S. 31-48.
  • Peters, H.P.
    Wissenschaftliche Experten in der öffentlichen Kommunikation über Technik, Umwelt und Risiken.
    Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, Sonderheft 34 (hrsg. von F. Neidhardt), 1994, S. 162-190.

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